Triger kayışı motorun en önemli ve hatta hayati parçalarından birisidir. Çok sağlam olan bu kayış uzun ömürlüdür. Ancak otomobillerde her parçada olduğu gibi onunda bir kullanım suresi vardır. Bu sure içerisinde kayışın kesinlikle kopmaması gerekir. Bu kayış bir dişli gibi kauçuğa benzeyen çelik tel malzemeden üretilir. Otomobillerde marka ve modele bağlı olarak 60 bin ile 100 bin km arasında değişebilir. Kayış yeni model araçlarda zincir şeklindedir ve bu zincir kayışlarında değişimleri gerekmez. Fakat otomobil üreticileri genellikle motorda kaucuk olanları tercih ederler. Bu kayışın aracın motorunda ne işe yaradığına baktığımızda şöyle bir sonuç ortaya çıkar.

Triger kayışı ne işe yarar?

Krank milinden alınan hareketin ekzantirik miline iletilmesi ve subapların açılarak kapanmasına yarayan bir parçadır. Otomobilin modeline göre motorun soğutma sıvısını çalıştırmaya yarar. Bu sayede aracın hem egzantirik mili dönmüş olur hem de devirdaim pompasının dönme hareketi sağlanır. Bu sistem hiçbir zaman rastgele olacak şekilde çalışmaz. Kayış yerine oturtulurken tüm dişli sistemi birbirine denk gelecek şekilde hazırlanır. Bu düzen ise üretici firma tarafından belirlenmiştir. Eğer ki bu hizalama tam olarak yapılmazsa sistem tam olarak çalışmaz ve subapların açılıp kapanması mümkün hale gelmez. Bu da motorun zarar göreceği anlamına gelecektir.

İlginizi Çekebilir: Volkswagen Özel Servis

Triger sisteminin parçaları nelerdir?

Parçalar aracın markasına ve modeline göre değişiklik gösterir. Ancak genel olarak baktığımız da triger kayışı, gergi bilyesi ve devirdaim pompası olarak belirtilebilir. Bu parçalar triger kayışının değişimi esnasında hepsi birden değiştirilir. Yani tek olarak değiştirilmez. Bu parçalardan herhangi biri zarar görmüş bile olsa uçunun değiştirilmesi gereklidir. 

Triger kayışı koparsa ne olur?

Triger kayışıyla ilgili en can alıcı soru da budur? Çünkü birçok sürücü triger kayışının koptuğu zaman çok kötü şeyler olacağını bilse de teknik olarak neler olabileceğini bilmez. Eğer ki bu düzen bir bozulursa yani kayış koparsa o zaman aracın motoru düzgün çalışmaz ve motorda ciddi maliyet ortaya çıkacaktır. Bunun için sürücülerin mutlaka triger kayışlarını kilometreleri dolduğu zaman değiştirmesi gerekir.